Online marketing: waar ligt de focus voor de volgende 5 jaar?

Een mooie samenvatting op Bloovi 

5 jaar lijkt me eerder lang maar voor 2015 lijkt me dit alvast een heldere uitleg.

Komen aan bod:

  • Marketing automation
  • Personalisatie
  • Multichannel
  • Social media
  • Content marketing
  • Mobiel
  • Responsive design
  • Google
  • E-commerce
  • I-beacons
  • Nieuwsbrieven

De usual suspects, maar wel een en mooi overzicht van de mogelijkheden die online marketing te bieden heeft.

En waarom zou je 5 jaar wachten eigenlijk? Je kan er perfect nu al aan beginnen. Deze technologieën zijn geen onhaalbare fantasie meer. Grotendeels zijn ze er al. Waar die nog niet helemaal op punt staat, of nog te duur zijn, kan je er al rekening mee houden. Aan jou om het allemaal in een geweldig online marketing plan te gieten op maat van jouw bedrijf, op maat van jouw klanten.

Want daar draait het uiteindelijk om.

Technologieën zullen er altijd blijven bijkomen. Sommige zullen geweldig aansluiten bij je business, je huidige marketing activiteiten aanvullen of zelfs de poorten naar ongekende vruchtbare terreinen openen. Andere zullen minder geschikt zijn.

Moet je mee zijn met dé trends? Ja, natuurlijk, je moet op zijn minst weten dat ze er zijn.

Moet je er ook aan mee doen? Ook! Experimenteer er op zijn minst eens mee. Evalueer dan en vraag je af of ze bruikbaar én doeltreffend zijn. Wat op het eerste zicht maar niets lijkt, kan onverwacht schitterende resultaten opleveren. En omgekeerd leveren sommige geweldige ideeën dan toch niet het verhoopte succes. Hét voordeel is: al deze technieken zijn allemaal heel goed meetbaar. Dus je weet snel wat zinnig is en wat niet. Als het niet opbrengt, stop je er mee en focus je op kanalen die wél werken.

Het komt er op aan met al deze tools en online marketing technologieën een verhaal te vertellen waarin je jouw mogelijke klanten meeneemt op een inspirerende, aangename, maar ook effectieve reis.

FacebookTwitterMore...