Een nieuwe maand liep af en hoppa, weer een Thinkibar bij de Crowne Plaza.
We verzamelden met een gezellig hoopje rond de tafel en keken samen eens naar Linked In.
Hoe je daar voordeel uit kan halen, maar vooral: hoe je je tweede en derde graad kan aanspreken én het kan omzetten naar business en leads.

Interessant volk, interessante wendingen én, bovenal, een erg interessante opdracht:

Wat als we nu eens de proef op de som nemen en proberen om uit ieders eerste graad (en dus onze tweede graad) drie mensen te contacteren en er business mee te doen? – Mark Tollenaere (Linked In)

Dit gaat in drie stappen:

  1. Op Linked In connecteren met de aanwezigen
  2. Hun netwerk scannen
  3. Vragen om een introductie

En dan, dan is het aan u.

Simple comme bonjour, niet?

Waarover we het afgelopen maandag hadden?
Dat lees je hier, in een kleine PDF: “De Kracht van je tweede en derde graad op Linked In
(PDF, 126kb, rechtsklikken + “opslaan als”)

 

Vergeet zeker ook niet te registreren voor de volgende Thinkibar, op 28 april, waarin we dieper ingaan op Google+ en waarom jij ook daar aanwezig moet zijn.

 

Natuurlijk kan je onze voorbereiding ook gewoon hier lezen.

0/ Waarom je op Linked In moet zijn en wat je er mee kan bereiken

  • controle over je eigen profiel en hoe mensen je vinden (via Google, bijvoorbeeld)

  • HR professionals zoeken vaak alleen nog op Linked In naar nieuw talent

  • Je offline netwerk online versterken

  • De tweede en derde graad bevat meer business dan je zou denken. En je kent ze (via via)

1/ Registreer op Linked In

http://www.jobjenny.com/the-blog/2014/3/6/linkedin-youre-either-there-or-you-dont-exist.html

2/ Zorg dat je profiel in orde is en up to date blijft

Be an all star!

3/ Leg (bewust) connecties

  • Zeker in het begin is het erg grapig en plezant om mensen toe te voegen. Mensen van op school, ex-collega’s, vrienden uit de sportclub,… Maar zijn dat allemaal wel professionele contacten?

  • Bouw je netwerk uit. Hou contact / probeer de “leads” warm te houden

4/ Deel relevante content

  • Hoe wil je dat mensen je zien?

  • In welk vakgebied / niche wil je als specialist gezien worden?

  • Linked In is een professioneel netwerk: deel alleen professionele content (voor de rest is er Twitter, Facebook, Snapchat,…)

  • 4-1-1 rule

5/ Netwerk ook offline

En breng dat dan online (op Linked In, Twitter,…)

  • maak connectie met mensen die je hebt ontmoet

  • maak connectie met mensen die je gaat ontmoeten

6/ Wordt lid van groepen

Wel in die volgorde. Onthou: eerst geven, dan vragen / nemen.

7/ Durf mensen aan spreken

  • Als je ziet wie je profiel heeft bekeken, kan je hen perfect een mailtje sturen om eens te vragen waarom ze kwamen “gluren”

  • Als je ziet dat je al iemand kent bij een bedrijf waarvoor je graag een project wilt doen, kan je daar alvast de banden weer een keertje mee aanhalen

8/ Check je netwerk!

  • Maak een lijst van bedrijven waarvoor je wil werken

  • Kijk in je netwerk hoe je gelinkt bent met die bedrijven

  • Bereid je eerste gesprek voor, plavei de paden al een beetje. Maa de drempel minder hoog.

Leesvoer / inspiratie

http://www.queromedia.be/big-content-small-fish/linkedin/de-kracht-van-linkedin-je-voordeel-gebruiken-31233/

http://www.slideshare.net/vogelsocialmedia/execunet?qid=19677957-5901-4adf-a9d5-7042bbf28713&v=qf1&b=&from_search=11

http://www.slideshare.net/khibinite/linkedinforbusiness

http://www.slideshare.net/NiallDevitt1/how-to-use-linked-in-for-b2b-sales-prospecting?qid=b48ecfc1-d451-4a04-a851-5db5bc282df0&v=qf1&b=&from_search=4

http://www.slideshare.net/Yasminettalhi/linked-in-27148451?qid=409444fd-fdeb-4e33-a45d-a91d1ade9f0d&v=default&b=&from_search=2

http://www.jobjenny.com/the-blog/2014/1/12/how-to-strike-gold-with-2nd-degree-linkedin-connections.htmll

http://www.linkedinpro.nl/2012/08/24/linkedin-profiel-in-meerdere-talen-lees-hier-hoe-en-waarom/

http://myrightfitjob.com/2014/02/19/2272/

http://booleanblackbelt.com/2011/01/do-you-really-know-the-size-of-your-linkedin-network/

FacebookTwitterMore...