We hebben op onze dienst ooit een Facebookpagina laten aanmaken door een stagiaire. Die heeft op het einde van haar stage de adminrechten overgedragen aan een collega die plots helaas op ziekenverlof moest. Daardoor zijn we nu al bijna een jaar zonder Facebookpagina. Erg vervelend, want we willen dat net meer gaan inzetten als communicatiemiddel.
Is er een manier om dat terug in orde te krijgen?

Het gebeurt erg vaak: er wordt een facebookpagina opgezet door een medewerker zonder dat er aan de opvolging is gedacht. De medewerker wordt ontslagen/gaat weg en hoppa: weg is de admin van de Facebookpagina. Erg vervelend.
Gelukkig zijn er een aantal manieren om dat te coveren en vooral, te voorkomen.

  • via de ex-werknemer
  • via de IT dienst (e-mailadres laten forwarden)
  • voorkomen

Het gemakkelijkste is om de ex-medewerker even te contactren. Als er niet met te slaande deuren afscheid is genomen, werkt dat gewoon goed. Even bellen, babbeltje doen en hoppa Facebook account hersteld.

Als je weet wie de administrator was, kan je altijd aan de interne IT verantwoordelijke vragen om het e-mailadres weer te activeren en e-mails te laten doorsturen (als dat al niet het geval is).

Of voorkomen: wij raden steeds aan om minstens twee administrators te hebben voor een pagina. Eventueel zelfs een derde, stille admin. Just in case…

FacebookTwitterMore...