Het is alweer eind augustus.
Daar worden we, eerlijk gezegd, een beetje melancholisch van.
Het einde van de zomer nadert.
Dag terrasjes, korte broeken en flip-flops.

Toch is er nog een klein lichtpuntje aan het einde van de tunnel: onze allereerste Thinkibar!
De perfecte gelegenheid om onze allermooiste korte broek of rok nog eens uit de kast te halen en voor een laatste maal in goed gezelschap van de zon te genieten op een toplocatie!

Inderdaad, u leest het goed. Ik heb het wel degelijk over een toplocatie, namelijk de Velodome in Berchem. De Velodome is een uniek concept dat twee rasechte Belgische tradities op een leuke manier combineert: onze voorliefde voor de koers en ons talent om het beste bier van de wereld te brouwen. En neen, dat is niet puur chauvinisme. Er zijn een aantal zaken waar wij als Belgen trots op mogen zijn, naast frieten, en dat is de velo en de pint. Maar nu drijf ik af. Check in ieder geval zeker even de website van Velodome. Je kan er niet enkel terecht voor degelijk fietsmateriaal, je kan er ook deelnemen aan fietstochten (voor beginners en gevorderden) en er nadien een hapje eten of drinken.

U denkt waarschijnlijk: “Klinkt allemaal mooi, maar wat houdt die Thinkibar nu eigenlijk juist in?”

Terechte vraag. Wel, het concept ontstond nadat ik een aantal webinars had gevolgd bij Unizo tijdens de week van de Freelancer. Aan het einde van die week vond er een Thinkinar plaats, een online moment om samen te brainstormen.

“Tof,” dacht ik. “Moeten we ook doen voor The Social Media Club.”

Mark, u weet wel, die baas die niet baas genoemd wil worden, ging nog een stapje verder.
“Waarom geen Thinkibar!”, zei hij glunderend toen hij onze bureau binnenwandelde.

Het idee was gelanceerd. Nu moesten we enkel nog mensen warm krijgen voor het concept. En dat lijkt aardig te lukken. We hebben al heel wat inschrijvingen en hopen dat er tegen volgende week nog heel wat bijkomen. Het afgelopen jaar hielden we maandelijks een gratis infosessie over een bepaald topic. Zo een infosessie bestond telkens  uit een korte presentatie, een vragenronde en een drankje om het af te leren.

Tijdens onze Thinkibar willen we echter graag meer interactie stimuleren. 1 topic staat centraal. Tijdens deze eerste editie is dat “De ROI van Social Media”.

Geen presentatie dus maar een insteek voor een interessante discussie. Wij bereiden het topic en een aantal vragen voor en leiden de discussie in goede banen. Verder is het up to you. Er wordt dus wel degelijk iets van jullie verwacht, namelijk input. Content komt deze keer voornamelijk van jullie. We hopen in ieder geval dat er een open sfeer ontstaat waardoor iedereen het gevoel krijgt dat hij/zij zijn zegje kan doen. Ook hier geldt: er zijn geen domme vragen of opmerkingen. Het zou fijn zijn, moesten we die avond van elkaar iets kunnen opsteken. Alle perspectieven zijn in ieder geval welkom!

Eind augustus is ook een goed moment om even kort terug te blikken op het afgelopen jaar. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik mij realiseerde dat The Social Media Club in oktober haar eerste verjaardag viert. De tijd vliegt! Wel, we gaan eerlijk zijn, recht door zee: het is niet altijd even eenvoudig. Heel wat mensen willen wel ‘iets’ met social media, maar weten niet concreet wat en er geld aan uitgeven is al helemaal een moeilijke kwestie. We helpen mensen graag verder, zeker als het met social media te maken heeft. U weet als geen ander dat wij geboren zijn met een groot hart. Toch moet ook onze club op een bepaald moment renderen. Het is ‘een (mentale) klik’ die niet altijd van een leien dakje loopt. Het is zoeken naar evenwicht. Het is constant afwegingen maken.

Nu, we zijn ook optimisten in hart en nieren. Er komt zeker een moment dat mensen zich niet meer gaan afvragen waarom ze nu juist moeten investeren in social media, maar dat ze dat een vanzelfsprekendheid vinden, net zoals investeren in een sterk logo. Het tij is trouwens nu al aan het keren. Dat voelen we in onze kleine teen.

Daarnaast heeft dit eerste jaar ook heel wat fijne momenten opgeleverd. Onze infosessies waren bijna steeds een succes en ook telkens leuke gelegenheden om nieuwe mensen te ontmoeten. Onze workshop met Attasjee was inhoudelijk sterk en kon op heel wat enthousiaste reacties rekenen. We hebben mensen bewogen, aan mouwen getrokken, geïnspireerd. Dat is meer dan ‘iets’, dat is heel wat! Wannes was trouwens ook dolenthousiast over de eerste koffieklets in Coffeelabs. Terug thuis van vakantie zat er een sappig verslag in mijn mailbox. Geweldig!

Dus ja, u ziet het, we’re still alive and kicking!

Next up: onze eerste Thinkibar. Trek dat beste zomerhemd aan zou ik zo zeggen en maak samen met ons de Velodome onveilig.
In september organiseren we trouwens opnieuw onze workshop over het startpunt van een sterke social media campagne en in oktober blazen we 1 kaarsje uit.

Een drukke agenda dus.
We’ll keep you posted!

Zomerse groeten,

Ruth (& Wannes)

FacebookTwitterMore...